ΣΥΜΗ

ΣΥΜΗ
Νοσταλγία για το καλοκαίρι

Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2013

Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ




Σε αντίθεση με όσους ειρωνεύτηκαν / παρεξήγησαν την καμπάνια ή διάβαζαν μόνο αδιάφορα τους στίχους του Καβάφη στο μετρό και στα λεωφορεία, προσωπικά  ευχαριστήθηκα το στόλισμα των παγερών επιφανειών.  Τις τελευταίες εβδομάδες που όργωνα τις διαδρομές της Αθήνας με κάθε μέσον, ξεκούραζα το μυαλό μου με μια τέτοια περιπλάνηση.  «Ξένος εγώ, ξένος πολύ». «Τα μεγαλεία να φοβάσαι». «Και τέλος πάντων, να τραβούμ’ εμπρός» και άλλοι επιλεγμένοι στίχοι.

Με αφορμή αυτή την πρωτοβουλία ξανακατέβασα από τη βιβλιοθήκη τους δύο τόμους με τα ποιήματα  - αγορασμένα την εποχή της άγριας εφηβείας με 120 δραχμές και οι δύο! – και σας αφιερώνω  ένα από τα αγαπημένα μου ποιήματα του Καβάφη που ίσως δεν είναι τόσο γνωστό αλλά είναι ακόμα μαρκαρισμένο στα τομάκια από το παλιό διάβασμα του τότε, λατρεύοντας το άρθρο «τες»:

ΘΑΛΑΣΣΑ ΤΟΥ ΠΡΩΪΟΥ
Εδώ ας σταθώ. Κι ας δω κ’ εγώ την φύσι λίγο.
Θάλασσας του πρωιού κι ανέφελου ουρανού
λαμπρά μαβιά, και κίτρινη όχθη· όλα
ωραία και μεγάλα φωτισμένα.

Εδώ ας σταθώ. Κι ας γελασθώ πως βλέπω αυτά
(τα είδ’ αλήθεια μια στιγμή σαν πρωτοστάθηκα)·
κι όχι κ’ εδώ τες φαντασίες μου,
τες αναμνήσεις μου, τα ινδάλματα της ηδονής.


Υ.Γ.:  Διασκέδασα και με τις κωμικές παραποιήσεις που αναρτήθηκαν στο ιντερνετ, όταν το χιούμορ πάει πακέτο με τον πολιτισμό.  Ξεχώρισα αυτό, γιατί το όνομα του τραγουδιστή μοιάζει πολύ με του Καβάφη και μπορεί να ξεγελάσει τον αδαή με μια βιαστική ματιά.





Άννα Νάταρ Αννα Ναταρ Anna Natar

(Κυλήστε πιο κάτω τη σελίδα για περισσότερες ενημερώσεις)





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου