ΣΥΜΗ

ΣΥΜΗ
Νοσταλγία για το καλοκαίρι

Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2013

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕ ΤΙΣ ΙΧΘΥΟΚΑΛΛΕΡΓΕΙΕΣ

Μια ήρεμη δύναμη της ελληνικής οικονομίας εδώ και αρκετά χρόνια αποτελούσαν τα κοπάδια ψαριών από τσιπούρες και λαβράκια, δηλαδή οι μονάδες ιχθυοκαλλιέργειας.  Η εταιρία ΝΗΡΕΥΣ και η εταιρία ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ ξεχώριζαν στον τομέα ανάμεσα στις εβδομήντα πέντε συνολικά επιχειρήσεις του κλάδου.  Μέρος της επιτυχίας των δύο εταιριών ήταν η αύξηση των εξαγωγών.  Ειδικά, όταν τα ελληνικά νοικοκυριά χρεοκόπησαν και η ελληνική αγορά βούλιαξε στην ύφεση, οι ντόπιες εξωστρεφείς επιχειρήσεις που είχαν ανοίξει τα φτερά τους στο εξωτερικό, μπόρεσαν να σταθούν στα πόδια τους τα τρία τελευταία χρόνια.  Αντίθετα, η εταιρία ΔΙΑΣ – μια από τις πέντε μεγαλύτερες στην Ελλάδα – δεν μπόρεσε να αντέξει τις πιέσεις και οδεύει για τον πτωχευτικό κώδικα.

Τα νέα δεδομένα φαίνεται ότι δεν είναι τόσο ευχάριστα.  Οι εξαγωγές τις «έσωσαν» από το λουκέτο, από το οποίο δεν γλύτωσαν άλλες ελληνικές εταιρίες κτισμένες στην άμμο.   Οι εξαγωγές ήταν μέρος της επιχειρηματικής στρατηγικής.

Σε αυτές τις δύσκολες εποχές, η στρατηγική έπρεπε να είναι πιο μακροπρόθεσμη και ολοκληρωμένη και να τις θωρακίζει από πιθανούς κινδύνους.  Και να ο πρώτος κίνδυνος «εξ ανατολάς».  Η Τουρκία πήρε την πρώτη θέση σε παραγωγή τσιπούρας και λαβρακίου παραγκωνίζοντας την Ελλάδα σε δεύτερη θέση για πρώτη φορά.

Η οικονομική κρίση, η έλλειψη ρευστότητας και η αύξηση των τιμών στις ιχθυοτροφές, έσπρωξαν τις εταιρίες να βάλουν «νερό στο κρασί τους» ως προς τις επενδύσεις και την ποιότητα.  Η ΔΙΑΣ που έχει καταθέσει αίτηση για την υπαγωγή στο άρθρο 99, το παράκανε πουλώντας μικρότερου βάρους προϊόντα, χαμηλότερης τιμής, δηλαδή λιγότερο ελκυστικά, με αρνητικά αποτελέσματα, τη δυσφήμιση των ελληνικής προέλευσης προϊόντων και την πτώση των τιμών.  Κατρακύλα που πρέπει να σταματήσει.

Ως μέρος της στρατηγικής τους, θα έπρεπε να συμπεριλάβουν την ένωση των δυνάμεων τους για να διαπραγματευτούν από κοινού τις τιμές των τροφών.  Να διεισδύσουν σε νέες αγορές (Ρωσία, παραδείγματος χάριν).  Να προσαρμόσουν την οργανωτική τους δομή.  Να εκμοντερνίσουν τον τρόπο διοίκησης όπως π.χ. να δώσουν προτεραιότητα στην οργάνωση ανθρώπινου δυναμικού με κίνητρα και ανάπτυξη της αφοσίωσης (και κατ’ επέκταση της παραγωγικότητας) του προσωπικού -αντί να μειώνουν ημερομίσθια, κάτι που μπορεί να κάνει και ο «πρώτος τυχόν» καιροσκόπος επιχειρηματίας.

Ακόμα η Ελλάδα ελπίζει στην ανάπτυξη αυτού του τομέα.  Ευχόμαστε σύντομα να ακούσουμε καλύτερες ειδήσεις.




Για σχετική μελέτη της εταιρίας McKinsey μπορείτε να συνδεθείτε εδώ (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η αρθρογράφος συμφωνεί με το περιεχόμενο):


Άννα Νάταρ Αννα Ναταρ Anna Natar
(Κυλήστε πιο κάτω τη σελίδα για περισσότερες ενημερώσεις)





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου